23 maja 2009

Keftedes

Greckie klopsiki keftedes znam w dwóch wersjach: z dodatkiem cynamonu bądź mięty. Dzisiaj zdecydowałam się na cynamon, a przepis pochodzi z książki Oli Lazar Kuchnia grecko-polska i polsko-grecka. Proporcje zmniejszyłam o 1/2, a klopsiki podałam tym razem z typowo polskimi dodatkami: młodymi ziemniakami z koperkiem i mizerią. Zachęcam jednak do przyrządzenia sosu pomidorowego, bo dopiero on podkreśla w 100% smak klopsików :)


  • 1/2 kg mięsa mielonego
  • 1 drobno posiekana cebula
  • siekana natka pietruszki (zastąpiłam koperkiem)
  • łyżeczka tymianku
  • łyżeczka oregano
  • 1 jajko
  • łyżka bułki tartej (zawsze zastępuję otrębami)
  • pół łyżeczki cynamonu
  • pół łyżeczki gałki muszkatołowej (zastąpiłam imbirem)
  • łyżeczka ostrej papryki
  • sól, pieprz

Składniki mieszamy i odstawiamy na 15 minut żeby sie "przegryzły". Następnie formujemy kulki (u mnie były lekko spłaszczone, bo takie wolę:) ) i kładziemy na kratce do grillowania w piekarniku przykrytej folią aluminową, w której robimy kilkanaście dziurek. Pieczemy w 200 stopniach nie dłużej niż pół godziny (zależy od wielkości kulek). 



5 komentarzy:

  1. Fajne :) Nigdy nie jadłam klopsików z cynamonem... Czuć go wyraźnie, czy nie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez mam te ksiazke ale jeszcze nie probowalam zadnych przepisow :-) Keftedes wygladaja apetycznie :-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. My również mamy tę książkę, a keftedes jak większość greckich kulinarni lubimy;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka jest świetna i często szukam w niej inspiracji :) cynamon daje tylko lekki korzenny posmak, osobiście bardzo lubię łączyć w potrawach mięso i cynamon, wbrew pozorom bardzo do siebie pasują :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Karczek w cynamonie, to jest niebo w gębie...mmm palce lizać!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...