12 maja 2009

Spaghetti pomidorowe ze szparagami

Po raz pierwszy w życiu kupiłam szparagi- chyba czas był najwyższy :) Miałam wiele pomysłów na ich wykorzystanie, ale ostatecznie wygrał makaron z dodatkiem szparagów i lekkim sosem pomidorowym- wielka improwizacja, całkiem jednak udana. Warzywko bardzo mi zasmakowało, w domu mam jeszcze jeden pęczek, więc eksperyment szparag nie jest jeszcze zakończony. A z moim makaronem wstrzelam się w akcję Szparagi w kuchni dodaną przez Zwegowani.



  • pół pęczka zielonych szparagów
  • 2 dojrzałe pomidory
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki jogurtu greckiego
  • kawałek żółtego sera
  • oregano
  • pół opakowania spaghetti pełnoziarnistego
Szparagi pocięłam na ok. 5-centymetrowe kawałki, odrzucając końcówki. Ugotowałam je na parze przez ok. 15 minut. W tym samym czasie makaron ugotował się al dente. Pomidory sparzyłam i obrałam ze skóry, wrzuciłam do blendera i zmiksowałam na krem z czosnkiem, jogurtem i ugotowanymi nóżkami szparagów (główki zachowałam w całości). Sos wlałam do odcedzonego makaronu, dodałam starty ser i oregano, podgrzałam całość przez kilka minut mieszając, żeby ser się stopił. Makaron podawałam wymieszany z główkami szparagów.

Przyłącz się do tej akcji!

2 komentarze:

  1. Uroczo wyglądają te szparagowe łebki...

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak smakują z tym sosikiem.... :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...