21 maja 2009

Omlet z groszkiem i kozim serem

Znalazłam sobie w necie świetny przepis na omlet ze szparagami i kozim serem. Niestety moje szparagi okazały się już zbyt wiotkie, żeby coś z nich przyrządzić; połowy składników okazało sie, że nie mam w domu; na szczęście udało mi się kupić kozi twaróg i chociaż tyle wspólnego ma mój wyrób z oryginałem :) Reszta to jak zwykle wolność i swoboda...

 
Danie jest bardzo sycące i stanowi świetną propozycję na pożywne śniadanko :) Na przykład Majowe :)

Z podanych proporcji wychodzą 2 omlety. W oryginale podano proporcje na 4.
  • 4 jajka
  • 30 ml mleka
  • 1 mała cebulka (szalotka mile widziana)
  • sól, świeżo mielony pieprz
  • olej do smażenia
  • przyprawy- ja dałam łyżkę FitUp Kamisa do jaj i twarożków
  • szklanka groszku konserwowego
  • pół szklanki pokruszonego koziego sera
  • posiekany szczypiorek

Jajka rozbełtałam z mlekiem, solą, pieprzem i przyprawą. Dodałam drobniutko posiekaną cebulkę, ubiła całośc ręcznym mikserem na puszystą masę. Patelnię do naleśników lekko posmarowałam olejem, wylałam polowę masy tak żeby pokryła całe dno, smażyłam dopóki spód nie zaczął się ścinać. Nałożyłam połowę groszku, sera i szczypiorku, złożyłam omlet na pół i smażyłam jeszcze przez kilka minut żeby ser lekko się stopił. Przelozyłam omlet na talerz i zużyłam resztę składników na drugi omlet :)

Majowe sniadanie


3 komentarze:

  1. ale Twoja wersja jest równie kusząca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki :) Zjedliśmy ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...