5 maja 2009

Pljeskavica & szaszłyki

Ciąg dalszy moich śmiałych poczynań przy grillu :) Tym razem mięsko mielone, doprawione w nietypowy u nas sposób, i lekki dodatek- szaszłyki z warzyw. To moje kolejne propozycje na Wielkie Grillowanie.

PLJESKAVICA

Ten przepis pochodzi z tego samego źródła co Vesalica, czyli z Gazety Wyborczej. Kotleciki wybornie smakują wędzonką, a dodatek pepperoni wcale nie sprawia, że są pikantne- przynajmniej moje nie były :)

  • 1 kg mielonego mięsa wołowo-wieprzowego
  • 2 posiekane strąki ostrej papryki (dałam 1)
  • 15 dkg startego wędzonego żółtego sera
  • 15 dkg posiekanej wędzonej słoniny (zastąpiłam wędzonym boczkiem)
Mięso dobrze wyrobić z resztą składników. W oryginalnym przepisie z kg mięsa robi się 4 wielkie kotlety, ja zrobiłam mniejsze, standardowe kotleciki, wyszło ok. 10. Wrzucamy na grill i pieczemy z obu stron, stopień wysmazenia wg uznania.

SZASZŁYKI WARZYWNE

podobne szaszłyki zobaczyłam w książce Potrawy z grilla Franka Steina, ale kiedy na działce wpadłam na pomysł, żeby je zrobić, nie miałam ze sobą przepisu. Jest to zatem tylko bardzo luźna interpretacja, a oryginalny przepis na pewno jeszcze w tym sezonie wypróbuję i przedstawię.
Na zdjęciu przed obróbką termiczną :)
  • 2 młode cukinie
  • 6 dymek (to te od szczypiorku z przepisu na sałatkę :))
  • 30 dkg małych pieczarek
  • papryka mielona słodka
Cukinię pokroiłam w plastry, pieczarki obrałam, cebule pokroiłam w grube plastry. Na drewniane patyczki nadziewałam na zmianę warzywa, posypałam grubo papryką. Na grillu muszą poleżeć dosyć długo, aż warzywka zbrązowieją. Idealne z sosem czosnkowym (pół kubka jogurtu greckiego, łyżka majonezu, minimum 3 ząbki czosnku, szczypta soli, posiekany koperek :))


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...