26 maja 2009

Sałatka brokułowa z fetą

Pyszna, prosta i zdrowa sałatka. Przygotowuję ją bardzo często zwłaszcza w zimie, kiedy brokuły w przeciwieństwie do wielu innych warzyw są dostępne bez większych problemów, a gdyby jakimś cudem zabrakło ich w warzywniaku, zawsze można poratować się mrożonymi. Pomysł na sałatkę podpatrzyłam, ale do jej idealnego składu doszłam sama metodą prób i błędów. Oto jak wygląda ona teraz :)


  • 1 nieduży brokuł
  • pół opakowania sera Favita (może być inna feta, mnie akurat do tej sałatki najbardziej pasuje ta)
  • łyżka jogurtu greckiego
  • pół łyżki majonezu
  • garść płatków migdałowych
  • garść posiekanego koperku


Różyczki brokułów gotujemy na parze al dente (głąba wyrzucam). Studzimy i rozdrabniamy. Fetę kruszymy lub kroimy w kostkę. Jogurt mieszamy z majonezem. Mieszamy składniki w misce, posypujemy płatkami migdałowymi i koperkiem.
Jeśli sałatki nie przygotowujemy jako dania na wynos, koperek można zastąpić 1-2 ząbkami rozgniecionego czosnku, który mieszamy z jogurtem :).
Sałatka jest moją propozycją na akcję Bar Sałatkowy zorgnizowaną przez Pelę.




1 komentarz:

  1. Bardzo mi się spodobała z samego wyglądu, a składniki wszystkie też lubię. Tak więc na pewno spróbuję.
    Pozdrawiam
    Pela

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...