4 maja 2009

Vesalica i sałatka grillowa

Co robią Polacy w majówkę? Grillują :) Tym razem zaskoczyliśmy samych siebie i przyłączyliśmy się do spalaczy brykietu drzewnego, ale jak już rozpalać, to rozpalać, nasz grill trwał 3 dni :) Oczywiście nie zabrakło tradycyjnej kiełbasy ani karkóweczki, ale oprócz nich wypróbowałam też kilka nowych przepisów na potrawy, które wzbudziły entuzjastyczny odzew, więc myślę że mogę się nimi pochwalić i przy tej okazji dorzucić moje 3 grosze na Wielkie Grillowanie :) Zacznę od ciekawej propozycji na podanie schabu z grilla oraz od sałatki grillowej- wiadomo, na nią każdy ma swój przepis, więc pokażę i swój :)

VESALICA

Przepis na vesalicę pochodzi z dodatku do Gazety Wyborczej Kulinarny Atlas Lata- Grillujemy! i został podany przez Gorana Milosevica. Ja go trochę zmodyfikowałam i w takiej postaci go podaję.

  • 1 kg schabu środkowego
  • 10 plastrów ostrego żółtego sera
  • 10 plastrów suszonej dojrzewającej szynki
  • oliwa, czosnek
  • 200 ml czerwonego wina
  • przyprawa grillowa
Schab podzieliłam na kotlety, rozbiłam na cienkie płaty i wstawiłam na noc do lodówki, zamarynowane w oliwie z dodatkiem czerwonego wina, czosnku i przyprawy grillowej. Następnego dnia na każdy kotlet położyłam po plastrze szynki i żółtego sera i zwinęłam mięso w roladki. Piekłam oczywiście na grillu, ok. 20 minut. Mięso wyszło pyszne, kruche, a dodatki w środku nadały mu specyficzny smaczek- trochę sera niestety wypłynęło, ale wewnątrz i tak sporo zostało.

SAŁATKA GRILLOWA Z MŁODEGO SZPINAKU


  • kilka liści sałaty lodowej
  • liście młodego szpinaku
  • pomidor
  • ogórek zielony
  • pęczek szczypiorku od dymki (cebulkę wykorzystałam do innego dania, o którym później)
  • 2 łyżki siekanego świeżego koperku
  • 1/4 szklanki oliwy
  • sok wyciśnięty z 1 limonki
  • sól, pieprz
Liście sałaty i szpinaku myjemy, drzemy na mniejsze kawałki. Wrzucamy do salaterki i mieszamy. Na wierzch kładziemy: pokrojonego w ćwiartki pomidora, pokrojonego w kostkę ogórka oraz posiekaną zieleninę. Oliwę mieszamy w shakerze z sokiem z limonki, szczyptą soli i pieprzem, polewamy sałatę. Podajemy od razu. Nie trzeba mieszać, składniki same się wymieszają podczas nakładania porcji :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...