17 czerwca 2009

Fusilli ze szpinakiem i suszonymi pomidorami

Znowu makaron... :) No cóż, nie miałam gdzie zrobić zakupów, a szybki przegląd lodówki i szafek postawił mnie przed prostym wyborem. Widywałam takie przepisy w necie, ale połączenie szpinaku z suszonymi pomidorami wydawało mi się dziwnym pomysłem. Jak się okazało, niesłusznie :) Pasują do siebie idealnie.




  • 250 g fusilli pełnoziarnistego
  • 2 małe cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • ok. 200 g mrożonego szpinaku w liściach
  • 5-7 kawałków suszonych pomidorów
  • kawałek wędzonego chudego boczku lub bekonu
  • 50 g sera Lazur blue
  • kawałek Grana Padano
  • pieprz, gałka muszkatołowa
Makaron gotujemy w osolonym wrzątku z odrobiną oliwy. Szpinak wrzucamy na patelnię; kiedy się rozmrozi, dodajemy pokrojoną w piórka cebulę. Smażymy, aż cebula stanie się miękka, zalewamy jogurtem i dodajemy: pokrojone w kostkę pomidory i bekon, przeciśnięty przez praskę czosnek i pokruszony ser Lazur. Podgrzewamy, aż składniki połączą się ze sobą, po czym doprowadzamy sos do pożądanej gęstości, doprawiamy pieprzem i gałką. Mieszamy sos z makaronem. Podajemy ze startym na tarce serem Grana Padano.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...