25 czerwca 2009

Pakieciki francuskie z pieczarkami i nie tylko

A oto moja pierwsza przygoda z ciastem francuskim :) No i na pewno nie ostatnia.
Ileż ja się naszukałam przepisu, który spełniłby moje wszelkie oczekiwania! Miały być brokuły i pieczarki, ale bez jajka, zamknięte w cieście, a nie na wierzchu... Przepisów setki, wiele fantastycznych i zanotowanych do wypróbowania wkrótce, ale tego jedynego nigdzie... ;)
Niestety i stety, musiałam go w końcu stworzyć sama, więc z duszą na ramieniu zabrałam się do pracy. Efekt jest całkiem przyjemny, farsz wyszedł wyrazisty w smaku, ale brokuły wprowadzają nutkę łagodności. Najwięcej stresu miałam podczas formowania pakiecików, ale ciasto okazało się plastyczne i miło nam się ze sobą współpracowało, po upieczeniu ciacha nie wyglądają nawet zbyt pokracznie :)
Pakieciki czekają już grzecznie, kiedy pójdą ze mną do pracy :) Myślę że nadadzą się do Lunch Boxa :)


  • 4 płaty ciasta francuskiego (u mnie Frosta)
  • 1 mały brokuł
  • 1 cebula
  • kilkanaście małych pieczarek
  • 10 dkg szynki konserwowej
  • 10 dkg tartego sera Grana Padano
  • łyżka masła
  • 1/4 łyżeczki soli
  • świeżo mielony pieprz
  • pół pęczka koperku
  • 1 białko
Brokuła dzielimy na różyczki i gotujemy na parze na miękko.
Cebulę kroimy w kosteczkę i na dużej patelni szklimy na złoto na maśle. Dodajemy pokrojone w plasterki pieczarki i prużymy do momentu, kiedy płyn z pieczarek odparuje. Dodajemy pokrojoną w kostkę szynkę i obsmażamy krótko. Wrzucamy brokuły rozdrobnione widelcem na małe cząstki, mieszamy całość, aż składniki ładnie się zintegrują :). Solimy, pieprzymy. Zdejmujemy z ognia i dodajemy posiekany koperek, odstawiamy do przestudzenia.
Ciasto francuskie rozmrażamy, rozwałkowujemy na kwadratowe placki, każdy z nich przekrawamy na pół. Na każdy pas ciasta nakładamy 2 łyżki farszu i posypujemy obficie tartym serem. Zawijamy ciasto, formując pakieciki (możliwe że będziecie mieli lepsze od mojej koncepcje na uformowanie ciasta :)). Układamy na blasze wyłożonej pergaminem. Każde ciastko smarujemy białkiem za pomoca pędzelka i nakłuwamy kilka razy widelcem. Pieczemy w 200 stopniach przez 25-35 minut.
Podajemy na ciepło lub na zimno.



1 komentarz:

  1. Tak, tez lubie wypieki na bazie ciasta francuskiego; jest latwo, szybko i przyjemnie ;)

    Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za wizyte!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...