29 czerwca 2009

Sałatka brokułowa z bekonem i rodzynkami

Tym razem, zamiast mojej ulubionej kombinacji z fetą, postanowiłam wykorzystać brokuły w inny sposób. Z pomocą przyszedl mi przepis Nicole z jej bloga Pinch&Salt na sałatkę brokułową z bekonem i rodzynkami. Jeszcze parę lat temu zapewne nie zdecydowałabym się na taki eksperyment, ale przekonałam się już nie raz, że pierwsze wrażenie może być bardzo mylne- łączenie smaków daje często zaskakujące efekty.
Ta sałatka jest warta spróbowania, chociaż moją ulubioną raczej nie zostanie. Jest bogata smakowo, chrupiąca, łatwa do zrobienia. Jednak wolę bardziej wytrawne połącznia, tu słodycz jest dosyć zdecydowanie wyczuwalna. Przepis tłumaczę za Nicole.


  • 1 kubek majonezu (ja wymieszałam 2 łyżki majonezu z taką samą ilością jogurtu naturalnego, jak dla mnie to wystarczająca ilość sosu)
  • 1/4 szklanki brązowego cukru (u mnie 3/4 łyżki :))
  • 2 łyżeczki octu jabłkowego
  • sól
  • świeżo mielony czarny pieprz
  • 4 szklanki brokuła podzielonego na małe różyczki
  • 6 plasterków bekonu, pokrojonego i usmażonego
  • 1/2 szklanki rodzynek
  • 1/2 szklanki pokruszonych orzechów nerkowca
W małym naczyniu wymieszaj majonez z cukrem i octem; dopraw solą i pieprzem. W dużej salaterce połącz brokuły, bekon i rodzynki. Dodaj dressing, dobrze zamieszaj. Przechowuj przykryte w lodówce do momentu podania. Podawaj oprószone orzeszkami.

Jeżeli używasz surowego brokuła, zwróć uwagę by był pokrojony naprawdę drobno. Jeśli wolisz nie używać surowego, zblanszuj lub obgotuj krótko na parze, tak aby zmienił kolor na intensywnie zielony, ale nie stracił jędrności. Możesz dodać do sałatki trochę czerwonej cebuli, by zaostrzyć smak. Orzeszki można zastąpić ziarnem słonecznika.

6 komentarzy:

  1. Ciekawe połączenie: brokuły, bekon, rodzynki. Myślę, ze by mi smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio ciągle mam ochotę na brokuła. Oj, zadowoliłaby mnie ta sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe polaczenie......lubie takie smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. też nie lubię jak sałatka pływa w majonezie, tyle sosu by mi wystarczyło :)
    a z orzechami nerkowca musiało być pyszne

    OdpowiedzUsuń
  5. Połączenie jest ciekawe, dressing też ma swój smaczek- pewnie będę wracać do tej sałatki, chociaż i tak wolę brokuła z fetą ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna,ale ja bym wywaliła bekon,a dała tuńczyka-to taka moja wersja na ciepłe dni:)
    Pozdrówka.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...