27 czerwca 2009

Śniadaniowe batony owsiano- jagodowe z kruszonką

Przepis na śniadaniowe batoniki owsiane znalazłam na blogu Farmgirl Fare. Jak pisze sama Susan, nazwanie ich "śniadaniowymi" nie ma żadnego innego uzasadnienia poza tym że MOŻNA je zjeść na śniadanie. Ale równie dobrze mogą stanowić podwieczorek. Albo poczęstunek dla przyjaciół zamiast zwykłego ciasta. Są bardzo słodkie- następnym razem nie dodam do nich aż tyle cukru. Ale jest to też pewna zaleta- więcej niż kawałek na raz nie da się zjeść :) Mimo tego że są pyszne i pachną jak marzenie. No i są pełne jagód! Czyli Jagodowo nam- jak to mawia Olcik :) Batony są również moją ostatnią propozycją na Lunch Box Rogatka, bo całkiem spkojnie można je spakować jako jedzonko do pracy.


A oto przetłumaczony przeze mnie i lekko dostosowany do polskich realiów przepis:

Spód:
  • 2 szklanki zwykłych płatków owsianych
  • 3/4 szklanki mąki (u mnie pszenna razowa Pełne Ziarno Lubelli)
  • 3/4 szklanki brązowgo cukru
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 10 łyżeczek roztopionego masła
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (u mnie aromat waniliowy-kilka kropli)
Wierzch:
  • 1 szklanka mąki
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1/2 szklanki masła
Środek:
  • 3-1/2 szklanki świeżych lub mrożonych jagód
  • 1/2 - 1 łyżeczki ekstraktu migdałowego (aromat)
  • 3/4 szklanki cukru kryształ
  • 3 łyżezki mąki
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
ja dodałam jeszcze:
  • jabłko
  • pół łyżeczki cynamonu

Spód:
Rozgrzać piekarnik do 220 stopni. Natłuścić formę ok. 20x30 cm. W dużym naczyniu wymieszać płatki z mąką, cukrem, proszkiem do pieczenia i solą. Dodać stopione masło i wanilię, dokładnie połączyć składniki. Masę wyłożyć do formy, wyrównać (można użyc do tego celu np. dna metalowego garnuszka, jak radzi Farmgirl).

Wierzch:
Wymieszaj mąkę, cukier i masło. Kruszonka powinna być mało zwarta, najlepiej żeby tworzyła grudki wielkości ziaren fasoli.

Środek:
wsypać jagody do miski po "spodzie" i wymieszać z ekstraktem z migdałów. Ja dodałam do jagód starte jabłko. Ułożyć owoce równomiernie na spodniej warstwie. Cukier wymieszać z mąką, gałką i cynamonem, oprószyć równomiernie owoce. Można też spróbować wymieszać cukier z jagodami i wyłożyć całość na blachę, ale Farmgirl twierdzi, że cięzko jest wymieszać te składniki).

Oprósz jagody kruszonką. Piecz w 220 stopniach przez 15 minut, następnie zmniejsz temperaturę do 180 i piecz kolejne 20-25 minut, dopóki wierzch się nie zazłoci, a brzegi zaczną lekko brązowieć. Ostudź w foremce ustawionej na kratce. Pokrój na 12-16 kawałków. Przechowuj batony w lodówce, można je również zamrażać.

PS. Już po zrobieniu wpisu zobaczyłam, że na blogu Farmgirl Fare istnieje także wersja z jabłkami :) Moja modyfikacja nie jest więc nowatorska ;) A tutaj kolejna wariacja- z brzoskwinką.

6 komentarzy:

  1. o batonik z jagodami, musze sprobowac:)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszne śniadanko. Aż chce sie wyjść z łóżka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie zrobiły furorę :) Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam,robiłam takie;)
    w kwietniu ,dla brata:)
    fajne były,ale moje były nieco za suche:(...więcej jagód i sprawa załatwiona!:D
    Dziękuję Ci za udział w mojej akcji:*
    Pozdrówka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje absolutnie nie były suche :) Rozpływały się w ustach. Ale tak jak piszesz, Olciaky, odpowiednia ilosć owoców powinna załatwiać sprawę :)
    A udział w Twojej akcji to czysta przyjemność (no, przy jagodach może nie do końca czysta- ale na pewno pyszna :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Heh,dokładnie- ja do teraz mam po dzisiejszym zbieraniu fioletowe paznokcie(tak zamiast lakieru,a co!:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...