8 lipca 2009

Kota pilafi

Jedno z niewielu wcieleń kurczaka, które uwielbiam. Kurczak jest dla mnie za mdły, za suchy. Jednak tutaj, duszony w pomidorach staje się soczysty, miękki, a dodatek cynamonu nadaje mu wyrazisty i ciekawy smak.
Nie wiem, gdzie po raz pierwszy znalazłam ten przepis - zapisałam go sobie w brulionie, kiedy jeszcze mi się nie śniło, że będę miała swojego bloga. Nie potrafię zatem podać źródła, poza wskazaniem, że przepis pochodzi z kuchni greckiej :) 


  • podwójny filet z kurczaka
  • 100 g ryżu ( u mnie parboiled & dziki)
  • 300 g pomidorów świeżych lub ewentualnie z puszki
  • łyżka passaty lub koncentratu pomidorowego
  • 1 duża cebula
  • łyżka oliwy
  • 3 łyżki masła
  • 1/2 l wody
  • 2 kostki bulionowe drobiowe
  • 1,5 łyżeczki cynamonu
  • sól, świeżo mielony pieprz
Filety myjemy, czyścimy z błon i kroimy w małą kostkę (im mniejsza, tym lepiej). Cebulę drobno siekamy. W rondlu rozgrzewamy oliwę i masło, wrzucamy kurczaka i cebulę i smażymy krótko, cały czas mieszając (ok. 3 minut). Ryż myjemy, osączamy i dodajemy do mięsa. Smażymy, aż połączy się z tłuszczem (ok. 2 minut).
Dodajemy: wodę, pokruszone kostki bulionowe, obrane ze skóry i posiekane w kostkę pomidory, passatę. Doprawiamy solą, pieprzem i cynamonem, zagotowujemy. Zmniejszamy ogień do minimum (można postawić garnek na płytce ochronnej), przykrywamy garnek i dusimy powoli potrawę. Jest gotowa, kiedy ryż jest miękki, a sos gęsty (czasami cały płyn zostaje wchłonięty, ale to zależy od gatunku i chłonności ryżu).


3 komentarze:

  1. Och, jak ja lubię greckie mięsko z delikatną nutka cynamonu. Od razu lżej robi się na duszy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mięso i cynamon to wyjątkowo wdzięczny duet :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kurczak :D to lubię no i cynamon.. mniami

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...