29 lipca 2009

Kotlety ziemniaczano-brokułowe

Niby kotlety, ale bez mięsa. Lekkie, pyszne, letnie danie. Świetnie smakują z pomidorem, jogurtem naturalnym albo z odrobiną majonezu. Dla mojego wyjątkowo wybrednego faceta okazały się hitem absolutnym ;) Dla nas zresztą też. Wilki syte, owca cała.
Przepis znalazłam na forum CinCin, podany przez aga-a. Zrobiłyśmy je oczywiście trochę po naszemu, ale tylko trochę :) Przepis podaję zmodyfikowany.


  • 4-5 ziemniaków
  • średnia główka brokułów
  • 50 g sera feta
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • jajko
  • pieprz, sól
  • świeży lub mrozony koperek
  • odrobina maggi do smaku
Ziemniaki ugotować w mundurkach, ostudzić, obrać i zemleć przez maszynkę na dużych oczkach. Brokuły ugotować na parze, ostudzić, zemleć. Przepuscic przez maszynkę ser, składniki wymieszać. Cebulkę posiekać, podsmażyć na złoto, dodać do ziemniaczano-brokułowej masy. Wcinąć w papkę zabek czosnku, dodać przyprawy i jajko. Dobrze wymieszać. Jeśli masa jest za rzadka dodać bułki tartej lub mąki ziemniaczanej. Formować kotleciki, obtaczać w bułce tartej i smażyć na oleju lub teflonie.

2 komentarze:

  1. kupiłam dzisiaj pięknego brokuła
    i jeszcze nie mam pomysłu co z niego przygotowac
    miałam ochotę go ugotowac i zjeśc tak bez niczego
    ale gdy zobaczyłam Twoje kotleciki
    to od razu mam na nie ochotę :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm, brokuł jest cudowny sam w sobie, ja go mogę jeść pod każdą postacią :) Bez niczego jak najbardziej. Ale te kotleciki polecam gorąco!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...