1 listopada 2009

Kurczak w panierce czosnkowej

Uff, nareszcie po remoncie, nareszcie w swojej nowej kuchni, nareszcie mam znowu czas na przyjemności. tylko czy ja pamiętam jeszcze coś o gotowaniu? :) No i gdzie są moje wszystkie kuchenne skarby? Oj minie jeszcze kilka tygodni, zanim wyposażę się we wszystko, co potrzebne do prawdziwego szaleństwa. Na początek coś łatwego i szybkiego, tak na rozgrzewkę- bo i ja muszę się rozgrzać, i moja kuchenka, i oliwa na patelni nieużywanej przez 2 miesiace.
Na pierwszy ogień... poszedł kurczak. Posiekałam drania na małe kawałeczki i wrzuciłam w kilka rzeczy, które miały nadać pikanterii temu mojemu mało ulubionemu mięsku. Cóż, ja lubię niekoniecznie, ale mój luby przepada, więc trzeba poszukiwać komromisu. Tym razem kurczak poszedł w czosnek. I nawet dobry, skubaniec, wyszedł. Zjem go z korniszonami, będą pasować idealnie. Pomidorki typu mini również. I sos jogurtowy. Na przykład tzatziki.
Postanowiłam zgubić kilka centymetrów tłuszczyku, więc przepis jest jak najbardziej LIGHT :)



Na 2 osoby: 
  • 2 filety z kurczaka (pojedyncze)
  • 3 łyżki otrąb pszennych
  • 3 łyżki otrąb owsianych
  • łyżka czosnku granulowanego
  • jajko
  • przyprawa w płynie (np. Delikat, maggi - na dukanie można zastąpić łyżką musztardy)
  • sól, pieprz
  • łyżka oliwy do smażenia (najlepiej czosnkowej, a na dukanie oczywiście tylko parafinka :))

Filety pokroić na małe kawałki. Oprószyć solą i pieprzem. Jajka rozbełtać z dodatkiem maggi. Otręby wymieszać z czosnkiem- oto nasza panierka.
Kawałki kurczaczka zanurzać w jajku, następnie w miarę dokładnie obtaczać w panierce. Kłaśc na rozgrzaną na patelni oliwę, smażyć na złoto z obu stron (smażenie jednej porcji trwa ok. 7-10 minut).
No i voila! Teraz pozostaje dobrać własne dodatki i spałaszować ze smakiem :)

5 komentarzy:

  1. mniamuśny - lekki i pożywny

    OdpowiedzUsuń
  2. o,to cos dla mnie,czosnkozercy :) fajnie wygladaja!!!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyyyyszna panierka :)
    byly wczoraj na obiadek takie kotleciki.
    pozdrowienia ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna, ale i zdrowa :) Cieszę sie że smakowało. Pozdrawiam czosnko- i kurczakożerców :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj,

    W związku z tym, iż nie mogę znaleźć na blogu bezpośredniego kontaktu do Ciebie pozwól, że tutaj, w paru zdaniach przekażę Ci moją wiadomość.

    Chciałbym poinformować, iż do dnia 15 grudnia 2010 roku trwa konkurs kulinarny pod nazwą „Gęsina w blogosferze”. Udział w nim, to nie tylko niepowtarzalna szansa na wypromowanie własnego bloga, ale przede wszystkim okazja zdobycia wspaniałych nagród.

    Zapraszam do zapoznania się z zasadami konkursu http://www.gesina.pl/konkurs-blogosfera i próby swoich sił w przyrządzaniu gęsiny.

    Z pozdrowieniami,
    blogi@gesina.pl

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...