30 listopada 2009

Makaron z warzywami w sosie parmezanowym

Wiem, że mogę już być nudna ze swoimi makaronami i warzywami ;) Ale nie mogłam się oprzeć, kiedy znalazłam ten przepis na sałatkę na ciepło składającą sie z samych moich faworytów kuchennych. Makaron, warzywa i ser- ja nic więcej do szczęścia nie potrzebuję.
Sałatkę można jeść takze na zimno, ale naprawdę polecam ją chociaż lekko podgrzać przed podaniem- to wpływa korzystnie zarówno na jej smak, jak i na konsystencję niektórych składników, które pod wpływem ciepła nabierają aksamitności.
Jest to kolejny przepis z książki "Rarytasy wegetarian. 100 dań z całego świata". I na pewno nie ostatni ;) Z podanych ilości wychodzi mega porcja, ja zmniejszyłam ilość składników o mniej więcej połowę.


  • 450 g makaronu rurki lub w innym kształcie
  • 225 g mieszanych warzyw, takich jak:
  • cukinia pocięta w talarki lub julienne
  • brokuł pocięty na bardzo małe różyczki
  • groszek cukrowy w strąkach z odciętymi końcami
  • marchewka pocięta na talarki lub julienne
  • seler naciowy pocięty w słupki
  • ogórek pocięty w słupki
  • dymka drobno posiekana
  • końcówki szparagów
  • pokrojona fasolka
  • papryka, drobno pokrojona

sos parmezanowy

  • 120 g oliwy z oliwek
  • 2 łyżki soku z cytryny lub limonki
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
  • 1 łyżka posiekanej świeżej bazylii
  • 60 g startego parmezanu
  • 2 łyżki lagodnej musztardy
  • sól, pieprz, szczypta cukru
Makaron ugotować w osolonym wrzątku z łyżką oliwy. Wg książki powinno się go opłukać w zimnej wodzie, ale ja nie płuczę makaronu, żeby lepiej przyjmował sos. Pokrojone warzywa gotować przez 3 minuty we wrzątku lub obgotować na parze (nie powinny być zbyt miękkie). Składniki sosu zmiksować. Wymieszać sos z makaronem, dodać warzywa.
Ten prosty przepis na pyszną sałatkę dodaję do akcji: II Bar Sałatkowy oraz Kuchnia wegetariańska.

II Bar sałatkowy zaproszenie


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...