11 listopada 2009

Sałatka grecka z pieczonych warzyw

Sałatka, w której się zakochałam :) Zrobiłam połowę porcji i natychmiast tego pożałowałam. Moja rada: nie róbcie połowy porcji... Zróbcie całą, albo od razu podwójną...
Pieczenie wydobywa z warzyw ich najlepszy aromat i niezrównaną słodycz. Tymianek daje niesamowity zapach. Feta... dopełnia całości. Po prostu... raj.
Przepis pochodzi z książki Kuchnia diabetyczna wydanej przez Świat Książki w 2004- jednej z moich ulubionych książek kucharskich, która mimo że ma w tytule słowo "diabetyczna" i przy każdym przepisie wylicza zawartość węglowodanów i innych składników, jest zbiorem naprawdę pysznych i wartościowych pomysłów na dania.




Cytuję za książką podając moje niewielkie modyfikacje.
  • 1 kg cukinii, pokrojonej na talarki
  • 2 czerwone cebule pokrojone w piórka (nie mam, wzięłam białą)
  • 2 czerwone papryki, oczyszczone z błon i nasion i pokrojone w pasemka
  • 2 łyżki stołowe oliwy z oliwek (u mnie czosnkowa)
  • 2 gałązki tymianku
  • 500 g pomidorów, pokrojonych na talarki (cherry)
  • 200 g sera feta, pokrojonego w kostkę
  • 60 g czarnych oliwek
  • 1 łyżka stołowa octu balsamicznego (pominęłam, nie lubię octu w sałatkach)
  • sól i świeżo zmielony czarny pieprz do smaku
Rozgrzej piekarnik do 200 stopni. Ułóż na blasze cukinię, cebulę i paprykę, skrop oliwą i ozdób po wierzchu tymiankiem. Piecz przez 25-30 minut, aż warzywa zmiękną i lekko zbrązowieją.
Ułóż na wierzchu pozostałe składniki (pomidory, feta, oliwki) i wstaw do piekarnika na kolejne 10 minut. Spróbuj, dopraw w razie potrzeby i podawaj. Nadaje się do podawania na gorąco lub na zimno, najlepiej ze świeżym, chrupiącym pieczywem.

Jeśli interesuje Was wartość odżywcza:
Sałatka obliczona jest na 6 porcji, a każda z nich zawiera
308 kalorii
15 g białka
20 g węglowodanów
6 g włókien roślinnych
19 g tłuszczów
1076 g sodu :)

Feta jest składnikiem, który zasiał we mnie wątpliwości, czy można ten przepis polecić wegetarianom biorącym udział w akcji Stokilo, ale zajrzałam do akcji na Durszlaku i przekonałam się, ze akcja przerodziła się w raczej lacto-ovo, niż wegańską- toteż przepis swój dorzucam.
Bardzo chętnie dołączam też do Baru sałatkowego u Peli :)


II Bar sałatkowy zaproszenie


6 komentarzy:

  1. Ta salatka jest bardzo dobra i super wyglada a juz napewno super smakuje ! Gratuluje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta sałatka jest genialna zarówno na zimno, jak i na ciepło- bardzo, bardzo polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietny pomysl! Tym barzdiej, ze uwieeelbiam pieczone warzywa :)

    Pozdrawiam serdezcnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny pomysl i wyblada bardzo apetycznie, chetnie wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo podoba mi się pomysł na takie danie!

    fajnie, że dodałaś tyle fajnych przepisów do "akcji" na durszlaku

    OdpowiedzUsuń
  6. Nina- Cała przyjemność po mojej stronie :)Popieram akcje promujące zdrowy tryb żywienia, więc chętnie podzielę się swoimi pomysłami i poznam nowe :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...