17 listopada 2009

Sałatka z brokuła i rzodkiewek z gorgonzolą

Czy wiecie, że brokuły są odmianą kapusty? Co? To już było?... Hmm, chyba jestem ostatnio monodietetyczna...
Dziś w roli głównej ponownie wystąpią brokuły i ser pleśniowy. Tym razem z rzodkiewką, jako trio sałatkowe. Przepis znalazłam na stronie Kalyn's Kitchen , która zamieszcza głównie- a właściwie wyłącznie- przepisy zgodne z dietą South Beach. Jej adres przyda się jednak nie tylko tym, którzy planują dietę, bo wiele pomysłów Kalyn to po prostu zdrowe, pyszne dania, które każdemu mogą przypaść do gustu.
W oryginalnym przepisie występuje Blue Cheese dressing; ja raczej unikam używania gotowych sosów i dressingów, więc zamiast niego użyłam lekkiego sosu majonezowego. Jeśli wolicie bardziej intensywny smak, weźcie więcej gorgonzoli i utrzyjcie ją z jogurtem, doprawcie odrobiną majonezu, soli i pieprzu- i dressing gotowy :)



A do sałatki (po moich drobnych modyfikacjach) potrzebujemy:
  • główka brokułów
  • 2 pęczki rzodkiewek
  • 50 g gorgonzoli
  • garść zielonych oliwek (opcjonalnie)
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • łyżeczka majonezu
  • sól, pieprz
Brokuły gotujemy, oczywiście najlepiej na parze, ale można też obgotować je w wodzie- ważne, żeby zachowały jędrność. Po ugotowaniu odstawiamy do ostygnięcia.
Rzodkiewki czyścimy i kroimy w talarki lub cząstki. Ser kruszymy. Mieszamy w misce rzodkiewki, ser i brokuły, jeśli zdecydujecie się na oliwki, to również dodajemy je teraz. Jogurt mieszamy z majonezem, doprawiamy solą i pieprzem, polewamy tak przyrządzonym sosem sałatkę i mieszamy- oczywiście można użyć też dressingu Blue Cheese ;)
Sałatka jest moją drugą propozycją w ramach akcji Peli II Bar sałatkowy .

II Bar sałatkowy zaproszenie

7 komentarzy:

  1. Takie sałatki lubię - a identyczny sos to mój ulubiony.
    Może tylko bez oliwek.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa sałatka i bardzo ładna szata stronki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję :) Cieszę się że Wam się podoba. Sałatka i stronka ;)
    Pelu, te oliwki to taki dodatek ode mnie, w oryginalnym przepisie ich nie ma i sałatka doskonale może sie bez nich obejść ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Salatka wyglada przepysznie :) A szablon uroczy :))

    Pozdrawiam cieplo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Mad:)
    Podczytuję Twoje przepisy od kilku dni. Trafiłam do Ciebie w poszukiwaniu przepisu na muffinki :)
    A wczoraj zrobiłam sałatkę z brokułów. Jest pyszna:) Ser zmiksowałam z jogurtem i majonezem, bo mi się za bardzo kleił do łapek jak go rozdrabniałam ;)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki Majka :)
    Witaj Katarzyno, cieszę się że do mnie zawitałaś. Jeśli smakowała Ci sałatka, to polecam także brokułową z fetą ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...