7 grudnia 2009

Muffiny kawowe z czekoladą

Jednym z pierwszych blogów kulinarnych, na jakie trafiłam w sieci i od razu się zachwyciłam, był Przy kuchennym stole Edysi79. Oglądałam, czytałam, notowałam przepisy. Wypróbowałam to i owo, wszystko udało się pięknie :) Dziś wiem, że rekomendacja Edysi jest niezawodna; po przepisy, które zamieszcza u siebie, sięgam bez wahania. Jest jeszcze kilka takich blogów, niektóre są wymienione w zakładce "Pysznie gotują", bez ich inspiracji Mad About Food nigdy by nie zaistniał. Ale szczęśliwie- przynajmniej dla mnie- zaistniał, i dzięki temu po przepysznych muffinkach kawowych zostanie coś więcej, niż tylko okruszki :)
Przepis znalazłam właśnie u Edysi, ale wiem, że krążył po sieci i stopniowo zarażał kolejnych muffinkożerców- wszystkim Wam dzięki za ten pomysł! Cytuję za Edysią, z kilkoma uwagami od siebie:



składniki na 12 muffinek:

suche:
  • 2/3 szklanki cukru pudru (użyłam brązowego cukru demerara)
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego (inaczej- 8g)
  • 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
mokre:
  • 100 g stopionego i ostudzonego masła
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki mleka
  • kilka kropli olejku rumowego- to dodatek ode mnie ;)
  • 2 łyżki kawy rozpuszczonej w2 łyżkach gorącej wody
do środka:
  • 12 kawałków chałwy lub czekolady (u mnie gorzka ze skórką pomarańczową)
W misce wymieszać suche składniki, wlać do nich zmieszane w innym pojemniku mokre składniki. Wszystko wymieszać łyżką tylko do połączenia składników (za długie mieszanie sprawi, że muffinki będą twarde). Do formy muffinkowej wysmarowanej masłem lub wyłożonej papilotkami nakładać po łyżce ciasta, na środku ułożyć kawałki chałwy (lub czekolady) i nałożyć resztę ciasta. Formę wstawić do piekarnika nagrzanego do 180ºC i piec muffinki około 20 minut. Po 5 minutach od wyjęcia z piekarnika muffinki wyjąć z formy i studzić na kratce.
Najlepsze są jeszcze lekko ciepłe, gdy czekolada w środku jest ciągle półpłynna. Ale i po ostudzeniu na pewno będą Wam smakować ;)

Tego przepisu po prostu nie moze zabraknać w akcji Czas na kawę Majki :)


4 komentarze:

  1. Masz racje, nie moze go zabraknac :) Uwielbiam muffinki a te prezentuja sie niezwykle pysznie :))

    Pozdrawiam i dziekuje za udzial w akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. kawa i czekolada brzmi bardzo smacznie
    szczególnie dla muffinkolubnych, czyli dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Majka, w akcji wzięłam udział z przyjemnością, i moze do momentu jej zakończenia coś jeszcze wymyślę :)
    Asieja- te muffinki są naprawdę smaczne i aromatyczne, polecam- a wykonanie, jak w przypadku większości muffinek- szybkie i proste ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za tyle miłych słów na temat mojego bloga! Tylko dlaczego wcześniej na nie nie trafiłam?

    Te muffinki kojarzą mi się z zimą, pewnie dlatego, że właśnie o tej porze roku pierwszy raz je upiekłam ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...