20 marca 2010

Bułki z kiszoną kapustą

Nie ma jak świeże bułeczki na sobotnie śniadanie :) Tym bardziej samodzielnie upieczone.
Ponieważ ostatnio staram się odżywiać zdrowo, szukałam przepisu, który będzie pasował do mojej obecnej diety. Czyli takiego, który będzie oparty na mące pełnoziarnistej. Znalazłam ich, na szczęście, dużo, a na początek postanowiłam wypróbować przepis na chleb z kiszoną kapustą z forum CinCin. Zmiany, jakie wprowadziłam, były nieliczne, ale znaczące: dodałam oprócz kapusty trochę przesmażonej cebulki, no i zamiast chleba- zrobiłam bułki.
Nie są może zbyt piekne (jakoś nie mam talentu do lepienia zgrabnych bułek :)), ale nadrabiają smakiem. Są słodkawe (zasługa cebulki? A może za dużo cukru...) i mięciutkie. Pasują idealnie do kremowych serków.


Przepis cytuję za Anusiaczkiem, z podaniem swoich modyfikacji.
  • 3 dag drożdży 
  • szklanka ciepłej wody 
  • 2 łyżki cukru 
  • 2 łyżki oliwy 
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • 2,5 - 3 szklanki mąki pszennej razowej 
  • szklanka dobrze odciśniętej i drobniutko posiekanej kapusty kiszonej
  • mój dodatek: mała cebulka przesmażona na suchej patelni
1. Drożdże rozrabiamy z fruktozą w dużej misce, zalewamy ciepłą wodą, posypujemy odrobiną mąki i odstawiamy przykryte na ok. 10 minut. 
2. Dodajemy oliwę, sól i 2,5 szklanki mąki, wyrabiamy 5 minut (najlepiej mikserem), następnie odstawiamy przykryte w ciepłe miejsce na godzinę. 
3. Posypujemy mąką stolnicę, wałkujemy ciasto na duzy prostokąt i równo rozkładamy na nim kapustę (i cebulę). Następnie zwijamy jak roladę. 
4. Można teraz roladę przekroic na pół, aby otrzymać dwa małe chlebki, można też zrobić jeden większy. Ciasto z kapustą jeszcze raz chwilę wyrabiamy, aby kapusta dobrze się połączyła (trzeba trochę posypywać mąką), a następnie formujemy chlebek lub chlebki. Można też zrobić bułki, mnie wyszło ich 5. 
5. Chlebki układamy na blasze i pieczemy ok. 30 minut w temperaturze 180 stopni. Bułkom wystarczy 18 minut z termoobiegiem włączonym na ostatnie 5.


5 komentarzy:

  1. Jestem bardzo ciekawa jak smakuje pieczywo z dodatkiem kapusty. Widziałam już kilka przepisów z jej udziałem ..ale jakoś nie mogę się przkonać..mimo tego wpisałam ten przepis na moją listę oczekujących ;p . Powiedz czy jest bardzo wyczuwalna?

    OdpowiedzUsuń
  2. moim zdaniem taki wyglad bulek idealnie wspolgra z nadzieniem z kapusty; sa piekne-takie swojskie i o naturalnej, chrupiacej skorce;

    OdpowiedzUsuń
  3. Gosiaa99- nie, kapusta nie jest mocno wyczuwalna, pieczywo z jej dodatkiem w żadnym wypadku nie jest kwaśne. Daje tylko bardzo delikatny posmaczek. Spróbuj- te bułki spokojnie można by zjeśc nawet z dżemem :)

    Anulka- dzięki :) chyba masz rację, jak coś ma być domowe, to nie musi wyglądać jak pieczywo z taśmy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. do lepienia bułek to i ja nie mam talentu i temu nie piekę, choć te brzmią zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  5. skoro tak mówisz to je dokładam do listy :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...