31 marca 2010

Placki z jagodami- "Ołatki"

Pyszne na śniadanko. I nie tylko. Jagody oczywiście mamy teraz tylko mrożone, ale to nie ma większego wpływu na smak :)
Jest to kolejna potrawa, którą wyniosłam z domu. No, może nie całkiem. Bo w domu takie placki robiło się z jabłkami, a nie z jagodami. I mówiło się na nie: ołatki. I na pewno nie były fioletowe, jak moje :) Ale ja eksperymentuję z owocem różnej maści, i chyba nie zdarzyło się, żeby "ołatki" wyszły niedobre :) 
Jako danie z kuchni domowej, placki są moją trzecią propozycją do akcji Slow Food z Eko Quchni.



Składniki na 2-3 porcje:

  • 2 szklanki mąki
  • 2 szklanki kefiru
  • 2 białka
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • pół szklanki jagód (wcześniej rozmrożonych)
  • 4 łyżki cukru (lub wg smaku, ja wolę mniej słodkie- i tak podaje je się najczęściej z cukrem pudrem)
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • olej do smażenia
Białka ubić na pianę z dodatkiem szczypty soli. 
W misce wymieszać mąkę, kefir, cukier, cynamon i proszek do pieczenia. Dodać jagody razem z sokiem. Delikatnie dołożyć ubite białka, wymieszać całość na jednolitą masę. 
Na patelni rozgrzać 1/2 łyżki oleju. Nakładać masę łyżką i rozprowadzać po patelni do uzyskania pożądanej grubości. Gdy brzegi są już rumiane, odwrócić na drugą stronę. 
Placki są pyszne na ciepło i na zimno. Przed podaniem można oprószyć je cukrem pudrem. 







2 komentarze:

  1. bardzo lubię takie słodkie placki
    polewane jogurtem albo miodem

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja jednak najbardziej lubię oprószone cukrem pudrem :) Chociaż z miodem... to może być warte wypróbowania... :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...