10 marca 2010

Rolada serowa

Rolada serowa to kolejny odkurzony rodzinny przepis na pyszną przekąskę. Kiedy rolada pojawiała się w lodówce, wyszykowana przez Babcię, cała rodzina była wniebowzięta. Niestety nie zachował się oryginalny sposób jej wykonania, więc smaki odtwarzałam z pamięci- ale efekt był dokładnie taki, jakiego oczekiwałam.
Zdjęcie nie  jest może zbyt smakowite, ale tylko takie udało mi się zrobić w locie, zanim rolada została pożarta z wielkim smakiem, a nastąpiło to nadspodziewanie szybko :) Chyba będę musiała robić ją częściej, na szczęście nie jest to trudne zadanie, jedynie trochę czasochłonne. Może więc któregoś dnia podmienię fotkę na ładniejszą ;)
Myślę, że jest to odpowiednia propozycja na akcję Slow Food u Edyty z blogu Eko Quchnia.


  • 500-600 g żółtego, topliwego sera w jednym kawałku (np. gouda)
  • 2 pikantne serki topione (np. tylżyckie)
  • 1 papryka
  • pęczek rzodkiewek
  • 10 średnich pieczarek
  • sól, pieprz
  • szczypiorek lub natka pietruszki

Ser zawijamy w folię aluminiową, wkładamy do gorącej, ale nie gotującej się wody i trzymamy na małym ogniu przez ok. 40-50 minut, aż stanie się miękki. Następnie rozwałkowujemy miękki ser na cienki, duży prostokąt.
W czasie, kiedy ser się topi, przygotowujemy farsz. Pieczarki obieramy i trzemy na tarce. Topimy na patelni łyżkę masła i prużymy pieczarki, aż odparuje z nich sok. Rzodkiewki myjemy i trzemy na tarce, paprykę kroimy w drobną kostkę. Warzywa mieszamy z serkami, dodajemy posiekaną zieleninę, doprawiamy do smaku pieprzem i solą.  
Farsz rozsmarowujemy na jeszcze ciepłym serze, zwijamy w roladę. Owijamy szczelnie folią aluminiową i wkładamy do lodówki- najlepiej będzie, jeśli uda nam się odczekać chociaż jeden dzień przed jedzeniem, ale powinna się nadawać do krojenia już po 3-4 godzinach. 




7 komentarzy:

  1. Taka rolada z sera jest pyszna. My używamy walcowatego sera salami;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, musi być pyszna !!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Widział raz ten przepis w gazecie i bardzo mi się podobał ;) Muszę sobie kupić kostkę sera i spróbować ;)Ale kusisz!

    OdpowiedzUsuń
  4. Skoro rolada znikala tak szybko, to wyobrazam sobie jej smak, musiala byc pyszna!
    Nigdy takiej nie jadlam, bede musiala kiedys wyprobowac przepis.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Grumko, z sera salami musi być pyszna :) Może wypróbuję następnym razem :)
    Ivon, gosiaa99, Konsti- polecam, naprawdę, przepis jest prosty a genialny (nie ja go wymyśliłam, więc mogę tak powiedzieć ;))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. to jest coś na co mam ochotę od dawien dawna, tylko kiedy? kiedy? jestem miłośniczką sera, a taka rolada to musi być przedobra.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam roladę serową. Ja robię z innym nadzieniem ale przy najbliższej okazji wypróbuje ten przepis.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...