22 kwietnia 2010

Młoda kapusta z koperkiem

Kiedy zobaczyłam w sklepie główki młodej kapusty, nie mogłam się im oprzeć.  Co prawda to jeszcze nie nasza, krajowa kapusta, ale o ile uparcie czekam na krajowe truskawki, tak kapusta może być importowana, na surowo i tak jej nie jadam :)
Młoda kapusta była zawsze jedną z moich ukochanych jarzynek do obiadu, ale przepisu na nią nie znałam. Żeby nie popełnić kardynalnych błędów, podparłam się przepisem ewy-r z blogu W mojej kuchni. Wprowadziłam kilka zmian wedle własnego gustu. Wyszła pyszna.


Składniki
  • główka młodej kapusty
  • 1 duża cebula
  • kawałek wędzonego boczku parzonego (można zastąpić chudszym bekonem)
  • pęczek koperku
  • sól, pieprz
  • przyprawa Delikat

Kapustę siekamy i wrzucamy do garnka. Zalewamy wodą do mniej więcej 2/3 wysokości kapusty. Przyprawiamy łyżką przyprawy Delikat. Gotujemy do miękkości.
W tym czasie kroimy boczek w kostkę i przesmażamy na skwarki. Dorzucamy do kapusty. Na tej samej patelni szklimy posiekaną drobno cebulę i również dodajemy do kapusty. Przyprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Koperek myjemy i siekamy, mieszamy z kapustą. Potrawę dusimy na wolnym ogniu, dopóki woda nie zredukuje się do 1/4 objętości, a kapustka będzie mięciutka.
Potrawa może być dodatkiem do mięs wszelkiego rodzaju, ale może też stanowić samodzielny, lekki posiłek.

4 komentarze:

  1. Wyobrażam sobie jak wspaniale to musi smakować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. młoda kapusta koniecznie z koperkiem
    uwielbiam wiosnę za takie smaki

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie nabrałam niesamowitą ochotę na bigosik z młodej kapustki , zastanawiałam się czy już jest na rynku . Może też znajdę , ja robię w wersji z mięsem pokrojonym w kosteczkę zamiast boczku i dużo dużo koperku. Mniam pychota.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiosenka27, smak i zapach tej kapustki był nieziemski, nawet mój facet, który kapusty nie lubi, tę zjadł z przyjemnością ;)

    Asieja, ja też uwielbiam wiosnę za młode warzywa i świeże owoce... niebo na talerzu...

    Monawmona, może w takim razie następnym razem też spróbuję dodać mięso, na pewno będzie mniej tłusto, Co do koperku to się zgadzam- nie żałować! :)

    pozdrawiam Was wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...