31 maja 2010

Muffiny z jabłkami i migdałami

Dawno nie było u nas w domu muffinków. Z prostej przyczyny: kiedy ich nie ma, to nie kuszą ;) Jednak sobotnie imieniny Magdaleny były wystarczającą okazją do udzielenia sobie chwilowej dyspensy. I muszę powiedzieć, że te muffinki były bardzo dobrym wyborem.
Najwilgotniejsze z pieczonych dotychczas, delikatne w smaku, z chrupiącą posypką. Za inspirację posłużyły przepisy z blogu Dorotus 76 Moje Wypieki, a szczególnie TEN, ale wprowadziłam pewne drobne zmiany. Przede wszystkim zamieniłam przyprawę korzenną na cynamon, dzięki czemu muffinki są bardziej szarlotkowe, niż piernikowe- i o takie mi chodziło. Posypkę natomiast zrobiłam z migdałów, żeby była delikatniejsza w smaku. Mój przepis różni się od Dorotkowego także w kilku innych miejscach, więc zamiast cytować, podaję tak jak zrobiłam sama :)



Z podanych ilości wyszło mi 17 muffinek, a więc piekłam je w dwóch partiach :)
  • szklanka mąki orkiszowej
  • szklanka mąki pszennej razowej
  • pół szklanki jasnego brązowego cukru
  • 1 płaska łyżka cynamonu
  • szczypta soli
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • pół szklanki mleka
  • pół szklanki jogurtu naturalnego
    (lub maślanki)
  • 3 łyżki roztopionego masła (około 45 g)
  • 1 jajko
  • 2 średniej wielkości jabłka, obrane, starte na tarce i skropione sokiem z cytryny
Na posypkę:
  • pokruszone płatki migdałowe
  • kilka łyżek cukru brązowego 
W jednym naczyniu wymieszać składniki sypkie, w drugim płynne. Połączyć zawartość obu naczyń, dodać jabłka i wymieszaćtylko do połączenia się składników. Ciasto nałożyć do foremek na muffinki do 3/4 ich wysokości, z wierzchu posypać migdałami i cukrem.
Piec około 20 - 25 minut w temperaturze 190ºC. Studzić na kratce.

PS. Właściwie, muffiny, szczególnie jeszcze ciepłe, są doskonałe na śniadanie :) Niech będą więc propozycją na Majowe Śniadanie u Mico.

Majowe sniadanie

4 komentarze:

  1. jablka, cynamon - palce lizać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. dodatek migdałów musi być fantastyczny!

    OdpowiedzUsuń
  3. JustMy - Właśnie te migdały tworzą bardzo fajną chrupiącą kruszonkę na wierzchu :) Polecam :)

    Dorota20w - i tak też smakują :)

    Krisk8- a do pracy sobie wziąłeś? :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...