28 czerwca 2010

Greckie bułeczki

Na te bułeczki, znalezione u Gosi na blogu Moje Ekspresje Kulinarne, miałam już od dawna chrapkę. Sama nie wiem, czemu zwlekałam z nimi tak długo :) Są pyszne, mają wyrazisty smak i pasują świetnie do sera lub twarogu. Z ciastem pracuje się bardzo przyjemnie; jest łatwe do wyrobienia, elastyczne i nie klei się do rąk- tylko przy formowaniu bułek trzeba podsypywać porcje ciasta mąką i wszystko idzie jak z płatka.
Po uformowaniu wyrosły mi jeszcze na tyle mocno, że misterny supełek właściwie zniknął :) Na szczęście to nie wpłynęło na smak. Byliśmy nim zachwyceni :)
Wprowadzone przeze mnie małe modyfikacje to dodatek ok. 1/4 szklanki tartego sera żółtego, który został mi od śniadania, oraz zastąpienie siekanej cebuli czosnkiem granulowanym. 
Przepis podaję za Gosią, a oryginalnie pochodzi on stąd: http://www.cookingbread.com/savory_bread.html.


Składniki:

  • 3/4 szklanki sera feta
  • 3 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka cukru
  • 3/4 szklanki letniego mleka
  • 1/3 szklanki wody ( jeśli trzeba, kilka łyżek więcej)
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1/4 szklanki drobno pokrojonych oliwek
  • 1 opakowanie suszonych drożdży
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka drobno posiekanej cebuli
  • Na glazurę: jajko, 1 łyżka wody + ulubione zioła ( np.rozmaryn,oregano, tymianek)
Mąkę, drożdże, sól i cukier wymieszać w dużej misce. Następnie dodać resztę składników i wszystko dokładnie ze sobą połączyć. (Ja zrobiłam trochę inaczej, moją sprawdzoną metodą: drożdże wsypałam do ciepłej wody wymieszanej z mlekiem i zasypałam cukrem, żeby sobie chwilę popracowały. postępuję tak nawet z suchymi drożdżami, wtedy ciasto lepiej mi wyrasta). Ciasto należy wyrabiać około 7 minut, aż stanie się elastyczne i jednolite. Ciasto przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia na godzinę minut w ciepłe miejsce. Po upływie czasu ciasto podzielić na 16 lub więcej części i uformować bułeczki. Każdą kulkę rolujemy na długość 12 -14cm ( tak żeby dało się związać supełek). Zwijamy w supełek, a boki podwijamy pod spód. Pozostawiamy na 35 minut do kolejnego podrośnięcia. Przed pieczeniem smarujemy rozbełtanym jajkiem z łyżką wody i posypujemy mieszanką ulubionych ziół. Piec w 185*C przez około 20 minut. Studzić na kratce. 

Przepis dorzucam do akcji  Oliwka, ponieważ oliwki są bardzo istotnym składnikiem tych bułek  :)



5 komentarzy:

  1. wygladaja bardzo smakowicie - pozdrawiam solniczka www.solniczka.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  2. bezsupełkowe, ale pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie one sa piekne!
    Cudownie rumiane:) A bez "supelka" jeszcze lepiej wygladaja hehe ; )
    Naprawde bardzo mi sie podobaja, a z mila checia podkrade kilka na sniadanie:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...