21 lipca 2010

Zapiekanka z kurczakiem i cukinią

Świetna zapiekanka. Lekka, pyszna, z posmakiem wina- co tu dużo pisać.
Inspirację zaczerpnęłam od Ganii76: My cuisine.
Trochę czasochłonna, ale warto.... naprawdę polecam :)
Przepis cytuję za Ganią.


  • 150 g makaronu pełnoziarnistego (np. ozdobne kolanka, świderki)
  • 200 g piersi z kurczaka lub indyka
  • 2 małe cukinie
  • 5-6 pieczarek
  • 1 średnia cebula
  • opakowanie serka ziołowego (np. Piątnica z przyprawami)
  • 2 jajka
  • mały jogurt naturalny
  • kieliszek białego, wytrawnego wina
  • oliwa z oliwek, sól, pieprz, czosnek
  • 1 pomidor
Makaron ugotuj al dente. Mięso pokrój w paski, oprósz solą i pieprzem. Cukinię pokrój na plastry o grubości 1 cm i usmaż na oliwie na złoty kolor. Na tym samym tłuszczu usmaż mięso. Cebulę pokrój w piórka, a pieczarki w plastry. Płaską formę do zapiekania wysmaruj oliwą, ułóż plastry cukinii, makaron, mięso, pieczarki i cebulę. Na wierzchu ułóż plastry cukinii. Przygotuj sos: serek rozmieszaj z jajkami, jogurtem i winem. Posól, popieprz i dopraw czosnkiem. Polej zapiekankę, na wierzchu ułóż plastry pomidora. Zapiekaj ok. 25 minut w 200 stopniach. Podawaj z białym wytrawnym winem.

7 komentarzy:

  1. uwielbiam takie zapiekanki! zawsze smaczne i aromatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglada smakowicie! pychotka napewno! pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na zapiekankę. Jestem ogromną fanką jednogarnkowych obiadów :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym Cię zaprosic do konkursu który zorganizowałam na swoim blogu :) Można wygrac fajne gadżety kuchenne i kosz smakowitości :) Wszystkie informacje znajdziesz u mnie:

    http://gotowaniecieszy.blox.pl/html

    Pozdrawiam i zapraszam do zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam was! Przepraszam że nie odpisywałam, ale byłam na wakacjach :) Kasia, szkoda że przegapiłam konkurs :( Może następnym razem :) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam i niestety nie wyszło najgorsze danie w moim życiu jajko się ścięło na jajecznicę, nic ciekawego.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...