3 grudnia 2010

Wegetariański gulasz

Propozycja na sycącą, ciepłą kolację, idealną na obecne warunki atmosferyczne. Gulasz można zjeść jako samodzielne danie, ale równie dobry (np. na drugi dzień) jest z dodatkiem kaszki kuskus i tartego żółtego sera, odgrzany na patelni.
Przepis znalazłam w książeczce Pomysły na dania z fasolką i groszkiem z Biblioteki Poradnika Domowego. Parę rzeczy zmieniłam, co nieco dodałam, więc podaję z moimi modyfikacjami.


Składniki:
  • 40 dkg pieczarek
  • torebka mrożonego groszku
  • niewielka cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 płaty pomidorów suszonych ze słoika (ja używam z torebki, bez zalewy)
  • 4-5 łyżek zalewy z suszonych pomidorów (więc oczywiście nie miałam zalewy:))
  • zioła prowansalskie
  • sól, pieprz
  • tłuszcz do smażenia (polecam dobrej jakości masło, pieczarki smakują o wiele lepiej niz smażone na oleju)
ja dodałam jeszcze:
  • kilka plastrów polędwicy łososiowej (to oczywiście niewegetariańska wariacja :))
  • pół szklanki śmietany 18%
Pieczarki oczyścić, pokroić w plasterki. Na głębokiej patelni rozgrzać tłuszcz, uprażyć pieczarki, dodając w trakcie smażenia posiekaną cebulę i czosnek, oraz pokrojoną w cienkie paski polędwicę. Groszek ugotować na parze. Pomidory pokroić drobno. Wymieszać pieczarki z groszkiem i pomidorami, dodać aromatyczną zalewę z pomidorów, przyprawić ziołami prowansalskimi, solą i pieprzem, dodać śmietanę. Wymieszać, jeszcze chwilę dusić całość na małym ogniu. 

6 komentarzy:

  1. mmm... bardzo apetycznie wyglada i chetnie sie pisze na takie jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny! takiego nie miałam okazji jeszcze próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli lubicie groszek i pieczarki, na pewno polubicie tę potrawę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ten kolor...
    i składniki.
    dla mnie bomba ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepraszam za brak polskich znakow oraz rzadka jak na mnie krytyke. Szukam dobrych przepisow na gulasze wegetarianskie. Ten akurat troche malo ciekawy. Mozna by dodac troche czerwonych ziemniakow albo patatow, moze tez dynie albo cukinie, baklazana. Mrozony groszek i grzyby... no coz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ oczywiście, wszystko można. Z perspektywy 7 lat też oceniam ten gulasz jako mało ciekawy. Życzę powodzenia w dalszych poszukiwaniach, teraz jest wiele ciekawych wegetariańskich blogów i stron, na pewno znajdziesz coś, co zadowoli Twoje podniebienie.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...