1 lipca 2011

Curry Tikka Masala

Ponieważ mój "współlokator", w przeciwieństwie do mnie, bardzo lubi kurczaka, a ja lubię czasami sprawić mu przyjemność, wciąż poszukuję kurczakowych kompromisów, które okażą się jadalne także i dla mnie. Dzisiejszy kompromis okazał się bardzo skuteczny; mięso obsmażone w aromatycznych przyprawach i uduszone w aksamitnym, pomidorowo-kokosowym sosie było prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Oto, jak powinno się jadać kurczaka ;)
Przepis ukazał się w KUCHNI nr 6-2011; podaję swoją interpretację.


Na 4 porcje:
  • 3 łyżki oliwy
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 czerwona cebula
  • 2 łyżeczki garam masala
  • 2 łyżeczki kurkumy
  • 1 łyżeczka kuminu
  • 2 piersi z kurczaka
  • puszka krojonych pomidorów w zalewie (w oryginalnym przepisie 1/2 l rzadkiego przecieru z pomidorów)
  • 400 ml mleka kokosowego
  • 2 łyżeczki cukru
  • 2 łyżki masła orzechowego (w oryginale garść zmielonych orzeszków ziemnych)
  • sól
  • pęczek kolendry

Rozgrzewamy oliwę na patelni, wrzucamy plasterki czosnku, posiekaną cebulę oraz przyprawy. Podsmażamy na średnim ogniu przez 2-3 minuty, cały czas mieszając do momentu, kiedy cebula się zeszkli. Dodajemy pokrojonego w kostkę kurczaka, mieszamy, aby przyprawy oblepiły mięso. Podsmażamy przez kilka minut, aż kurczak stanie się złocisty. Wlewamy mleko kokosowe i pomidory z sokiem, gotujemy na średnim ogniu, aż sos zgęstnieje ( u mnie zajęło to ok. 30 minut). Dodajemy cukier, masło orzechowe i doprawiamy solą. Gotujemy jeszcze 5 minut. 
Curry podajemy posypane listkami kolendry, z ryżem, kaszą kuskus lub zawinięte w chlebek naan.

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...