26 lipca 2012

Krem z kurek

Kurkowe szaleństwo na blogach kulinarnych trwa. U mnie w kuchni kurki też były ostatnio tematem przewodnim; a to na grzankach, a to w zupie... Ostatnio zasmakowaliśmy w zupach kremowych, a krem z kurek to zarazem kwintesencja prostoty i cudownego, leśnego aromatu i smaku.


Składniki na 2-3 talerze:

  • 400 g kurek
  • cebula
  • 400 ml bulionu grzybowego
  • garść siekanej pietruszki
  • 2-3 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
  • łyżka masła


Kurki myjemy i zostawiamy do wyschnięcia.
W garnku rozgrzewamy łyżkę masła, szklimy na nim posiekaną cebulę. Dodajemy grzyby, oprószamy solą i pieprzem i smażymy, aż grzyby będą miękkie. Zalewamy całość bulionem, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy ok. 20 minut. Następnie zupę miksujemy, dodajemy posiekaną pietruszkę i jogurt. Można podać ze świeżą bagietką.

6 komentarzy:

  1. Zupa w wersji super light, praktycznie zero kalorii :) Szkoda, że grzyby mają takie kosmiczne ceny, całe życie byłem przyzwyczajony, że grzyby pozyskuje się z lasu, a nie ze straganu i teraz ceny na straganach mnie przerażają. Za cenę kilograma kurek pojechałbym w obie strony autobusem daleko pod Warszawę do lasu i nazbierał wiadro grzybów. Gdybym tylko wiedział, gdzie jechać na grzyby ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczne zupka! Bardzo lubię kurki i u mnie też królują :) Pięknie się prezentuje, bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdybym tylko miała własnoręcznie zebrane kurki ;) ale uwielbiam takie zupy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tomek, no niestety, za grzyby na straganie liczą sobie jak za zboże, ale kurkom i tak nie mogę się oprzeć, jak tylko się pojawią- taka odrobina luksusu :)

    Beatrice, kurki uwielbiam, a ta zupka to czysta kurkowszczyzna ;) gęsta, aromatyczna, po prostu palce lizać :)

    CornerWithRecipes, zebrane własnoręcznie też i się marzą... tym razem musiałam zadowolić się kupnymi, chociaż kocham zbierać grzyby i później wykorzystywać je kulinarnie ;) ale jak się nie ma, co się lubi...

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak w istocie sezon kurkowy trwa, a Twoja zupka wyszła rewelacyjna. Nabrałam na nią ochoty:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. kremu z kurek jeszcze nie jadłam, brzmi ciekawie

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...